Home · BMW K-lub Forum · Agenda · Foto albums 26 November 2020 08:10
Laatst actieve forumonderwerpen
Forum Onderwerp Antwoorden Laatste bericht
Aanmelding als K-lub lid, voorstellen. Ik ook bij de K-lub 13 bikersjaak 25-11-2020
Algemeen K1200LT 2007 0 gmans 17-11-2020
Algemeen Flyingbrick.de: contactgege... 2 FidoDido 10-11-2020
Algemeen elektrische voorruit 5 jan van schijndel 25-09-2020
Nieuws Nieuw aspirant lid.... 12 2dehans 02-07-2020
Aanmelding als K-lub lid, voorstellen. hallo even voorstellen als ... 8 jan van schijndel 20-02-2020
Aanmelding als K-lub lid, voorstellen. K75RT onderdelen 2 BMW 31-01-2020
Aanmelding als K-lub lid, voorstellen. Even voorstellen. 11 jeroen 25-01-2020
Algemeen Motovlogger Noraly Schoenmaker 4 Ron 24-01-2020
Aanmelding als K-lub lid, voorstellen. Nieuw hier... Ik??? 5 Peed 11-10-2019
Onderwerp bekijken
BMW K-lub Zuid Website | Voor nieuwe K-lub zuid leden | Aanmelding als K-lub lid, voorstellen.
Auteur Ik ook bij de K-lub
Theeke
Lid

Lokatie: Uden
Aangemeld: 18.11.20
Geplaatst op 19-11-2020
Hoi allemaal,
Gisteren mij aangemeld en nu even voorstellen. Bij toeval zag ik dat ik het 💯-e lid ben!
Ben benieuwd of dit nog gevolgen heeft. Misschien wel meedoen met een leuke sleutel sessie.

Welnu, mijn naam is Theo de Wilde ben 70jr en kom uit Schijndel. Mijn motor is een K75 Ultíma dus van 1996 met nu 90.000 op de teller. Het is eigenlijk mijn 2e motor. Mijn eerste motor was en is nog steeds een Honda CB750 die helemaal gedemonteerd in de schuur ligt. Omdat ik graag sleutel probeer ik het onderhoud aan mij K-tje zo veel mogelijk zelf te doen. Ik hen geen contact met andere K-rijders dus kijk er naar uit om om jullie ervaringen te horen... Verder vind ik het leuk om een rit of ritje te maken met gelijk gestemden. In deze tijd van beperkingen is er veel niet meer hetzelfde. We zien daarom wil wanneer een nadere kennismaking mogelijk is.
Tot dan zou ik zeggen.
Groetjes Theo.

''a Biker like An Icone,,
Privé Bericht sturen
Auteur RE: Ik ook bij de K-lub
bikersjaak
Lid

Lokatie: Baarlo
Aangemeld: 02.06.09
Geplaatst op 21-11-2020
Hallo Theo welkom bij de door de bekende omstandigheden ietwat beperkte K-lub,mooi dat er al weer een K 75 bij komt. Er zijn genoeg andere 75 rijders binnen de k-lub die ook het nodige onderhoudt zelf doen. Zelf zit ik in de "R " hoek maar had een van de eerste k 75 rt 's in mijn bezit.Altijd genoten van de heerlijke roffel van de 3 cilinder.
Hopelijk zal er in 2021 wat meer mogelijk zijn tot die tijd veel plezier.
Groetjes Sjaaksmileysmiley
Privé Bericht sturen
jeroen
Lid

Lokatie: Spoordonk
Aangemeld: 27.10.07
Geplaatst op 21-11-2020
Wat leuk Theo, welkom op het forum in elk geval. Zoals door Sjaak al is opgemerkt zijn de activiteiten momenteel veelal opgeschort to betere tijden. Leuk dat je van sleutelen houdt! We houden af en toe sleuteldagen (voor kleine klusjes , en de gezellige klets..) Volgend jaar wil ik als het weer kan weer eens een sleuteldagje houden in Spoordonk , die is dit jaar niet doorgegaan. Er zijn overigens meerdere leden in de klup die dat zo af en toe willen organiseren, dat is altijd leuk en leerzaam.
Hou de site maar in de gaten , daar wordt zoiets uiteraard in aangekondigd
groet, Jeroen

Kaatje S1 '87 179000 km
Kaatje S2 '93 129300 km
Kaatje S3 '95 66000 km
Kaatje RT4 ' 90 78000 km
--------------------------------
sleutel fotoboek : https://myalbum.com/album/CqNWLkJvuhRc
Privé Bericht sturen
Auteur RE: ik ook bij de K-lub
Erik
Lid

Aangemeld: 21.10.07
Geplaatst op 21-11-2020
Hoi Theo,
welkom hier.
Wat betreft de in Nederland geleverde K75 Ultima's heb ik me er over verbaasd dat je
- er meer van ziet met een normale zitbank en zijpanelen dan met verlaagde steekzitbank en rubber tankflappen, die de doorsnee K75/2 wel heeft (en daardoor beroerd zit)
- er zelden van ziet met de fabrieksextra's ABS en HVV

Is jouw K75 Ultima in Nederland op eerste kenteken gezet en met welke extra's uitgevoerd?

groeten
Erik K75/2 met Garmin StreetPilot 2820, City Navigator Europe NT 2021.1 en OMK 3.90 Europa
Privé Bericht sturen
wessem
Lid

Aangemeld: 27.05.11
Geplaatst op 21-11-2020
Hallo Theo,

Welkom bij de klup.
Van sleutelen zal wel niet veel terecht komen want een K-tje is niet stuk te krijgen.smileysmiley
Veel plezier en de groeten uit Wessem van een K75RT 1992.
Ger
Privé Bericht sturen
Theeke
Lid

Geplaatst op 22-11-2020
Hoi jongens, bedankt voor alle warme welkomst woorden.

In antwoord op de vraag van Erik; daar zit wel iets in, de mijne heb ik gekocht bij Boxtersteen Serooskerke. De eigenaar van de zaak. Dirk importeert nog al eens een motor uit België en die van mij was daarvan ook afkomstig. Die van mij is een RT met volle kuip, extra meters zoals ze standaard zijn uitgerust maar zonder ABS en h.v.v.
De comfort zitting heb ik ook die ervoor zorgt dat je de meters van dichtbij ziet als je afremt😅.
Het is een lekker ding die geweldig licht en fijn schakelt als je de tempo erin houdt en niet te voorzichtig doet. Mijn K-tje gebruikt geen spatje olie. Vind alleen dat de bak wat rumoerig is maar daar heb ik meer opmerkingen over gezien.

Privé Bericht sturen
jeroen
Lid

Lokatie: Spoordonk
Aangemeld: 27.10.07
Geplaatst op 23-11-2020
Ha ja.. die bak van de kaatjes kennen wat probleempjes met de schakelwals en een specifiek lager maar ze blijven hoe dan ook draaien hoor, ook met lawaai smiley

Kaatje S1 '87 179000 km
Kaatje S2 '93 129300 km
Kaatje S3 '95 66000 km
Kaatje RT4 ' 90 78000 km
--------------------------------
sleutel fotoboek : https://myalbum.com/album/CqNWLkJvuhRc
Privé Bericht sturen
jos
Lid

Lokatie: Ohe en Laak
Geplaatst op 23-11-2020
Hallo Theo ,
Je K is een goede keuze geweest aan een Honda heb je
Inderdaad wat meer sleutel plezier
Maar ja we hebben hem niet voor te sleutellen ,niet waar smiley
Dirk uit Serooskerke ken ik wel ,heb er wat kuipwerk opgehaald na een
Schuiver in de winter ,leuke gozer .
Veel plezier bij de K-lub gewenst
Grt jos
Privé Bericht sturen
Auteur RE: ik ook bij de K-lub
Erik
Lid

Geplaatst op 23-11-2020
er dreigde even begripsverwarring n.a.v. de benaming "K75 Ultima":
een K75RT Ultima (zilvergrijs met blauwe biezen) verschilt nogal van een K75 Ultima (blauw met witte biezen, ook op de batterijafdekkingen indien aanwezig).

De K75RT Ultima deed qua luxe zijn benaming eer aan: standaard elektrisch verstelbaar windscherm, brandstof - en temperatuurmeters, touringkoffers, blauwe klapzitbank, driespaaksvelgen en, als ik me niet vergis, radiovoorbereiding.
ABSI en HVV waren optionele extra's, ook in Duitsland. Nog zeldzamer dus.

Het onderhoudsschema verschilt, afgezien van het el. verstelbare windscherm dat geregeld siliconenspray vergt, niet van elkaar.
Privé Bericht sturen
Pathfinder
Lid

Lokatie: Maastricht
Geplaatst op 24-11-2020
Van Harte welkom Theeke bij het K-Clubje.
Wie weet treffen we ons elkaar bij een van de evenementen die hopelijk voor wat mij betreft eindelijk weer eens van start mogen gaan.....smiley

Enfin, geduld is een schone zaak smiley

'' Pluk de dag "
Privé Bericht sturen
Theeke
Lid

Geplaatst op 24-11-2020
Hoi riders. Er zijn nogal wat K's gemaakt maar je ziet er niet zo veel meer rijden. Het zijn ook wel meestal de ouderen onder de jongere motorrijders die een klik hebben met de K. Voor mij was het: een redelijk moderne BMW qua techniek, waar je ook zelf nog flink aan kon sleutelen. En niet vergeten de uitstraling natuurlijk.
Ik zag in de fotogalerij van Jeroen(complimenten trouwens), nog een Ultíma staan. Volgens mij in dezelfde kleuren als ik heb, blauwgrijs met blauwe bies, is die van Erik? Andere kleuren ken ik niet. Ik ben er trouwens nog nooit een tegen gekomen. Ik zou dan zeker gestopt zijn om kennis te maken 😊.

Erik schreef over zijn voorruit, dat deed me denken aan de mankementen bij mijn voorruit. Hij weigerde opeens waarna hij het weer deed. Dit herhaalde zich vaker. Ik geloof dat ik wel alles doorgemeten heb. Het kon toen nog maar 1 ding zijn, de schakelaar. Die deed het dan wel dan weer niet en dat is lastig doormeten. Het mechanisme heb ik toen helemaal gedemonteerd en schoon gespoeld en daarna alles netjes in de molykote gezet. Het is echt een luxe ding op je motor. Heerlijk als ik de ruit omhoog kan zetten (als ik hem vergeten was)😊.
Ja er zijn er ook met abs en hvv. Had ik ook liever gehad denk ik. Maar las ook dat er wel eens stuk gaan en had daar toen ook vrede mee.

Sjaak, jij zit in de R-hoek, waarmee een R100?
En de Padvinder heeft het goed, we wachten even op de juiste timing.
Jongens tot hoors.

Privé Bericht sturen
Ron
Lid

Lokatie: Maasbracht / Maasgouw
Aangemeld: 23.10.07
Geplaatst op 24-11-2020
Fijn, weer een k75 erbij. Welkom.smiley

Eenvoud maakt de mens.

Groet Ron K75/2 1996
23000-april 2020 90000 km
Privé Bericht sturen
Olaf
Lid

Lokatie: Venlo
Aangemeld: 15.06.16
Geplaatst op 25-11-2020
Welkom bij de K-club!!

Groet, Olaf.
Privé Bericht sturen
bikersjaak
Lid

Lokatie: Baarlo
Aangemeld: 02.06.09
Geplaatst op 25-11-2020
Nee Theo heb nu een r 1200 rt/lc uit 2016,maar er zijn best een hoop leden met een K 75 maar naast erg veel GS geweld zijn er ook een paar Intruders enzo. Volop keus zoals je ziet,hoofdzaak bij deze K-lub zijn met name mens en zijn machine en een hele hoop vrijblijvend heid.
Groetjes Sjaaksmileysmiley
Privé Bericht sturen
Ga naar Forum
Login
Gebruikernaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Klik hier om aan te melden.

Wachtwoord vergeten?
Vraag hier om een nieuw wachtwoord.
Copyright © 2014